اپلیکیشن

مشکلات برنامه Waze و راه حل‌های آن

راه حل مشکل Waze

مشکلات برنامه Waze یکی از بزرگترین چالش‌ها برای کاربران گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌هاست. برای هر کدام از ما به دفعات پیش آمده که در یک مکان جدید، مسیر خود را گم کنیم. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی فقط کافیست یکی از نرم افزار های نقشه یابی را در گوشی هوشمند خود نصب کنید و کابوس گم شدن در مکان های جدید را به فراموشی بسپارید.

راه حل مشکل Waze

در این بین نرم افزار های زیادی در این حوزه تولید شده اند و هر روز به تعداد آن ها افزوده می شود. یکی از پر طرفدار ترین اپلیکیشن در این حوزه Waze می‌باشد. این نرم افزار بر مبنای سامانه موقعیت یابی عمل کرده و با کمک سیستم ناوبری گوشی های هوشمند کاربران فعالیت می‌کند. در حال حاضر مالک این نرم افزار کمپانی گوگل بوده و قدمت آن به چهارده سال می‌رسد.

کاربران دو سیستم عامل پرطرفدارد iOS و Android می‌توانند با استفاده از فروشگاه های App Store و Google Play این نرم افزار را دانلود کنند و کابوس گم شدن در مکان های جدید را به فراموشی بسپارند.

اما مدتی است که گزارشاتی مبنی بر بروز مشکل در این نرم افزار از جانب کاربران منتشر شده است. بروز مشکل در نرم افزار ها امری طبیعی بوده و گاه مالکین نرم افزار ها با انتشار آپدیت های متنوع مشکل را برطرف می‌کنند. اما در برخی موارد مشکل از جانب گوشی های کاربران است ‌و کاربران با رعایت برخی نکات می‌توانند این مشکلات را به راحتی حل کنند.

اصلی‌ترین مشکل به هنگام استفاده از نرم افزار Waze، مربوط به GPS است که کاربران را با اخطار های متفاوتی مواجه می‌کند. اما هیچ جای نگرانی نیست زیرا تمامی این اخطار‌ها راه حل خاص خود را دارند و به راحتی رفع می‌شوند. البته این نکته را نیز باید ذکر کنیم که راه حل مشکل Waze در دو سیستم عامل iOS و اندروید کاملا متفاوت بوده که ما به صورت جداگانه هر یک را توضیح خواهیم داد.

راه حل مشکل Waze

یکی از مواردی که کاربران با آن مواجه می‌شوند خطاء NO GPS showing approximate location یا پیام هایی از این قبیل است. این خطا زمانی نمایان می‌شود که نرم افزار قادر نیست GPS شما را پیدا کند.

راه حل مشکل Waze در سیستم عامل iOS:

1- برای حل این مشکل ابتدا به بخش تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید، سپس از بخش Privacy گزینه Location Services را فعال کنید.

2- حال باید گوشی خود را Force Reboot کنید که مراحل انجام آن در آیفون ها متفاوت می‌باشد. با کمک جدول زیر گوشی خود را Force Reboot کنید.

مدل روش
گوشی های آیفون 6 و 6s و 6 Plus و 6s Plusدکمه هوم را همزمان با دکمه پاور نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود
آیفون 7 و 7 پلاسدکمه پاور و دکمه کاهش صدا را به صورت همزمان نگه دارید تا لوگوی اپل ظاهر شود
آیفون 8 و آیفون 8 plus و X و Xs و Xs Maxمرحله اول دکمه افزایش صدا را نگه داشته سپس رها کنید، در مرحله دوم این کار را با دیگر دکمه تنظیم صدا انجام دهید و در آخر دکمه پاور را نگه داشته تا لوگوی اپل نمایان شود

بعد از انجام تمامی موارد در جدول بالا دوباره به بخش تنظیمات مراجعه کرده و از بخش Privacy، گزینه Location Service خود را در حالت روشن قرار دهید.

در بعضی از موارد مشاهده شده ه با انجام امور بالا مشکل کاربر به صورت کامل رفع می شود اما اگر راه حل بالا کارساز نبود، از حساب کاربری نرم افزار خارج شده و دوباره وارد شوید.

راه حل مشکل Waze در سیستم عامل اندروید:

حل این خطا در گوشی های اندرویدی به ورژن سیستم عامل شما بستگی دارد. کاربرانی که از نسخه های اندروید 7 یا پایین تر استفاده می کنند طبق مراحل زیر باید عمل کنند.

1 – در بخش تنظیمات به سراغ گزینه Location رفته و گزینه High accuracy انتخاب کنید. برای اندروید 8.0 به بالا نیز باید این عمل را از منوی Security & location و سپس Location انجام دهید.

در مرحله بعدی کاربران اندرویدی باید دسترسی اپلیکیشن به GPS را بررسی کنند. برای انجام این عمل باید در بخش تنظیمات گوشی خود برنامه مربوطه را پیدا کنید. سپس از بخش Permissions دسترسی Waze به Location را فعال کنید.

در صورتی که کماکان مشکل شما پا برجا بود می توانید از نرم افزار های گوگل پلی و اپ استور برنامه های مربوط به تست GPS را دانلود کنید.

راه حل مشکل Waze

دیگر مشکل عمده ای که کاربران با آن مواجه می‌شوند مربوط به بخش اینترنت (Network) است. در این رابطه کاربران بیشتر با پیام هایی از قبیل unable to connect to a network ،No Network Connection و Searching Network مواجه می‌شوند. البته جای نگرانی نیست چون برای حل این مشکل نیز راه‌های متنوعی وجود دارد که هر کدام به تنهایی می‌توانند مشکل شما را حل کنند:

1- گاهی اوقات پیش پا افتاده ترین کار از چشم پنهان می‌ماند. از این رو بهتر است قبل از استفاده از نرم افزار، چک شود که اینترنت Wi-Fi یا اینترنت همراه فعال باشند.

2- چک کنید که نرم افزار آخرین بروز رسانی ها را دریافت کرده باشد.

3- در بعضی موارد نحوه نصب نرم افزار مشکل دارد پس نرم افزار پاک و دوباره نصب کنید.

4- مطمئن شوید که منبع تغذیه اینترنت (اینترنت همراه یا Wi-Fi) شما، سرعت مناسبی داشته باشد.

5- دیگر راهی که می‌تواند حلال مشکل شما باشد پاک کردن Data یا Cache است. برای انجام این کار در ابتدا به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و از بخش برنامه‌ها، صفحه مربوط به اپلیکیشن Waze را باز کنید. سپس از بخش Storage می‌توانید Data و Cache را پاک کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید 👇
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

ارسال پاسخ